3c7d2e6a7873d4e60767398871a47d7c23282228c37944f8e7

June 13, 2016

Weekend escape: Ortenia Apartments in Nature

My dearest readers! I know it's been a while, but here's what's been going on lately. I passed one hard exam and I have my LAST ONE tomorrow, so fingers crossed. I've been studying like crazy because I can't wait to finish my uni. I have so many plans for the future and need my degree asap!

This eve I really need some time for myself so I came up with the perfect blog post about my weekend retreat in Ortenia apartments in nature. Since dealing with my anxiety I never went to a spa retreat - they scared me so much, but I knew I would have to go out of my comfort zone once. And so I did. I booked an apartment in the middle of nowhere, packed my bags and there I was.

// Dragi moji. Mislim, da se tokrat še zadnjič opravičujem zaradi zapoznelih objav - pisala sem predzadnji izpit, ki sem ga opravila, jutri pa je na sporedu še ZADNJI. Komaj čakam, da diplomiram, saj imam v planu toooliko stvari, za katere mi bo tale papir prišel prav:) Kot pravim, se danes sproščam pred izpitom in kaj je najboljši način za to? Bloganje, itak.

Pokazati vam moram, kako pošteno sem se razvajala za vikend v Podčetrtku, in sicer v Orteniji - apartmajih v naravi. Kar sem vedela o tem je zgolj to, da ima bazene blizu in da je okrog ogromno narave. Pa o zajtrkih se je nekaj šepetalo. Pa o kvaliteti in odličnosti nasploh. No, ko sem prispela tja, se je vse to potrojilo.

*

What I didn't expect there is the best hospitality and kindness of the lady in charge. When I arrived there she kindly offered me a glass of home-made apple juice and a piece of chocolate from the local factory. At the time only one apartment was booked - mine, so I had the whole wellness, saunas and the pool for myself. What a day. It was rainy all the weekend but the jacuzzi was covered so I enjoyed it so much I can't even tell.

I took a walk to the castle and enjoyed the wellness a bit more. My room was very interestingly made - woody, Scandinavian and minimalistic. I just loved it. The breakfast in the morning was to die for. Yum, I never had so much food for breakfast :). My little one had one hell of the time too, exploring is overall the best thing to do in an unknown place. Just check out those photos:

// Nisem pričakovala takšnega gostoljubja in prijaznosti osebja. Valerija je čudovita gostiteljica. Ponudila mi je domač jabolčni sok in seveda pralino iz Olimijske čokoladnice - njam! Tistega dne je bil v celotem poslopju zaseden zgolj en apartma - moj, tako da je bilo savnanje in džakuzkanje še toliko bolj sproščujoče. Cel vikend je deževalo, tako da je bila regeneracija popolna. Tistih nekaj ur sončka pa sem izkoristila za pohod na grad, obisk Koče pri čarovnici in Jelenovega grebena.


 *
 *
 *
*
 // Ste videli, kakšen prečudovit dizajn? Kombinacija lesa, skandinavskega dotika in minimalizma v eko obliki. Uau, res priročno in udobno. 
Toliko o zajtrku. Toliko hrane na kupu ni niti za božič na mizi:







Note: Pictures marked with the * are used from the Ortenia site here, click

I want to thank Valerija and Danijela again to let me have my puppy with me. I had a pleasant stay and I'm coming back for sure.

// Izkoristila bom še priložnost in se zahvalila Valeriji in Danijeli, da sta mi pustili s seboj pripeljati mojo čivavico - je ocenila nastanitev z 10, jaz pa prav tako. Še me boste videli, prav gotovo.


Love, M.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...